23 d’abril del 2012

Preparació i Marató de Barcelona 2012



Després de la Marató de muntanya de San Francisco, ja vaig dir aquí que un dels principals objectius de l'any seria intentar acostar-me a les 3 hores a la Marató de Barcelona... Tenia 3 mesos i mig per endavant per intentar-ho! :)
Volia seguir el pla d'entrenament que està penjat a la mateixa web de la Marató per a baixar de 3h. i que començava a mitjans de desembre, però el viatge per la costa oest del USA i la tornada a Blanes va fer que no em pogués enganxar-hi fins a mitjans gener... Aquí ja vaig conscienciar-me que seria impossible, però fer el meu rècord (baixar de 3h.22') encara era possible!
La primera prova important va ser la cursa nocturna de Rocacorba de 22km i uns 1000m de desnivell positiu el dissabte 4 de febrer. Hi vaig anar amb en Nil que feia la curta de 11km, en Pau Maresma que es va atrevir amb la llarga i en Lluís també la llarga! La Yas, la Marta i l'Aleix també hi éren en la que va ser una de les nits més fredes a Catalunya (onada de fred...). Cursa espectacular nocturna i molt maca, amb les “lentilles” glaçades i tot! Al final 2h.02’45’’ després d'una baixada molt ràpida. El temps que m'esperava, molt content. De totes maneres després d'això vaig haver de descansar una miqueta la següent setmana per càrrega muscular als meus estimats isquios...


La propera prova va ser la típica tirada fins a Calella... Finalment la vaig fer sol el dissabte 3 de febrer al dematí. Vaig anar força bé i em va sortir un temps força raonable de 2h.39'21’’ i 33km (endomondo i suunto). Molt similar al temps que havia fet abans de les altres maratons, de totes maneres amb el mèrit d'haver-ho fet sol, aguantar bé el ritme i a més no acabar rebentat :)
I la prova final que havia de determinar realment quin era el meu estat de forma: la Mitja Marató de Montornès quinze dies abans de la Marató!! Abans de Barcelona 2009 (3h.22'12’’), havia fet el meu rècord en mitja a Granollers, 1h.31'24’’. Feia molt que no feia una mitja i no tenia referències de si el meu entrenament era prou bo o no, de totes maneres clarament l'objectiu era acostar-me a la hora trenta i així anar amb ànims a la Marató per provar de superar-me també. El dia de la mitja va sortir fantàstic, amb bona temperatura i sol! Vaig sortir segons sensacions i en anar mirant el rellotge a cada quilòmetre em vaig acollonir una mica: 4'07", 4'11", 4'09"... Però com que em sentia bé vaig pensar "anda, vés fent tan com puguis a veure fins a on aguantes...". I així vaig arribar a La Roca (km 13) on es dóna la volta, amb bones sensacions però pensant "abans del 16 rebentes i a patir...". El tema és que vaig anar fent i la punxada no va arribar! Increible, no? A sobre l'últim km el vaig fer a 3'50"... Hehe! :) Finalment 1h.27'35" (a 4'09"/km), rècord i content com un gínjol!


Les conseqüències d'això van ser els càlculs per la Marató... Calia controlar-me per no flipar-me massa... Una Marató és molta marató i era conscient que no tenia molts de quilòmetres d’entrenament i caldria ser conservador per la Marató. De totes maneres creia fermament que em podria intentar les 3h.10'-3h.15’ i acostar-me una mica més al somni de les 3 hores! :p
25 de març de 2012, dia de la marató i canvi d'hora... Putada, una hora menys! Trobada a la biblioteca, bon ambient i molts de nervis entre els Fondistes! 


No massa cosa a explicar fins les 8.30, hora de la sortida: gairebé 20000 corredors (gran augment de participació i una de les majors d'Europa, bona feina dels organitzadors), es disposen a afrontar un dels majors reptes de la seva vida! Surto amb alguns Fondistes (Güera, Joan, Bartomeu, Gregorio), però de seguida em quedo sol, l'experiència que tinc en maratons m'ha dit que sempre has d'anar al teu ritme i només el teu... si el canvies ni que sigui una mica pots arribar a patir mooooolt! Tampoc tinc moltes coses a dir de la Marató, el més destacable, l'esforç que van fer els pares, la Yas, la Conxi i la Núria per veure'ns a mi i a en Joan fins a 7 punts diferents del recorregut! Això sí que va ser una Marató de “Metro” per a ells... Saber que hi éreu i cridar d'aquella manera sens dubte va ser de gran ajuda! Moltíssimes gràcies! :D


Sobre la resta bàsicament córrer, córrer, córrer i córrer una mica més! Hehe! Vaig ser capaç de mantenir un rítme molt constant durant tota la cursa cosa que ho demostra una dada molt important:
1a mitja: 1h. 36’ 24’’
2a mitja: 1h. 37’ 11’’
Això és increïble, pel futur queda intentar fer millor la segona meitat que la primera, però sens dubte que fer uns temps tan clavats en les dues mitges de la marató demostra que vaig anar al ritme que havia d’anar i que ho vaig fer molt bé! Quan mires els temps de la gent, tan si han quedat dels primers com dels últims aquest és el millor indicador per saber si la marató els ha anat bé o no, si la segona mitja és molt pitjor, sigui quin sigui el temps final, voldrà dir que hi ha hagut punxada!
I una altra de les claus que també he après amb el temps: no deixar de beure i menjar a cada avituallament! Hi ha gent que ho fa menys que altres però jo crec que és important aprendre a menjar i beure en cursa perquè cal donar energia al cos, i si no ho fas, les possibilitats de "pàjara" augmenten brutalment, sobretot quan la competició on participes dura més de 2 hores i mitja. Per això sempre vaig agafar aigua (que més o menys tardava un quilòmetre a beure’m) i a partir de la mitja marató vaig agafar uns “gels” energètics que donaven i també algun tallet de plàtan. Això s’ha de practicar als entrenaments perquè no et senti malament a la marató, sobretot l’important és menjar-ho a poc a poc i ben “mastegat” J
La gent per Barcelona espectacular! Un dels millors punts va ser en donar la volta a les Glòries: hi havia una gentada espectacular i els vaig animar molt i ells a mi! Passar per sota l’arc de triomf sempre és emotiu i finalment córrer per la catedral i els carrers enmig de la Generalitat i l’Ajuntament també és molt bonic.
A l’arribada no hi van arribar els pares i la Yas, però sí que hi vaig veure en Toni l’Alba i la Ivet (la meva fillola), em va agradar molt! A més, com que vaig aixecar els braços animant a la gent i el dorsal porta el nom, l’speaker em va anomenar! :D
També cal dir que vaig fer un mini sprint per creuar la meta abans de que el marcador posés 3h.15’! De totes maneres aquest no és el temps real (degut al temps que tardes a passar per la línia de sortida).
Finalment rècord personal en 3h.13’35’’ (mitjana de 4’35’’), 1746 posició final (d'uns 17000 acabats) i 528 de la meva categoria. Aaaah i una dada que sempre m’agrada mirar, si fos dona hagués quedat 30, no està mal! ;p


Bé, això és tot pel que fa a la Marató, el dia que baixi de 3 hores ja no en voldré fer cap altra, per això millor encara no superar-ho... HEHE!

I demà anem a acabar la transpirinenca amb els Pascual i en Joan (els 65 km que ens queden de La Jonquera al Cap de Creus), també vindran en Cesc i en Marcel! Serà molt emotiu si tot va bé! I d’aquí 4 setmanes justes comença la més gran: COSTA BRAVA XTREM RUNNING! Quines ganes! A més finalment l’altre Selvatge també la farà, serà molt gran Roger!

Salut companys d’aventures!


PS. Més fotos al facebook
PS. Record especial per les Mizuno Precission amb les que vaig guanyar el C2 de la cursa d'orientació de Blanes 2011, vaig fer 12h20' a la Mm2011, i he fet els meus rècords en Mitja i en Marató!

1 comentari: